Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Start Mapa serwisu Kontakt
KOMUNIKATY I OSTRZEŻENIA     |     www.projekty.chybie.pl     |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS Bielsko-Biała     |     Rozkład PKS Pszczyna     |     Rozkład TRANSKOM     |     Rozkład LOT     |     Kursy walut     |     Giełda     |     Pogoda     |     
Znajdujesz się w: Strona główna pytanie do
Licznik
Licznik odwiedzin:
0551886
Dzisiaj:
93
Gości on-line:
0
Twoje IP:
54.166.66.204
Pytanie do... - lista
 

Pytanie zadane dnia 2013-05-04, przez Kamil
Chcialbym sie dowiedziec, czy to prawda ze przy ul. Slowackiego ma powstac supermarket Lidl ? Na chwile obecna wywoza ziemie.

Ponadto, czy Pani Wojt orientuje sie, czy maja powstac jeszcze jakies inne sklepy typu Bricomarche itp ?
 
Do Urzędu Gminy w Chybiu nie wpłynęły żadne informacje na ten temat.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-05-03, przez Anna
Jako mieszkanka Mnicha która również płaci podatki chcę zapytać kiedy doczekamy się chodnika od byłej cukrowni do ulicy Jastrzębiej. By wiedzieć jakie to konieczne należy przejechać samochodem, a jeszcze lepiej przejść pieszo ten odcinek.
 
Szanowna Pani, jak już kilkakrotnie - odpowiadając na podobne pytania - wyjaśniałam, wpływ na kolejność na liście potrzeb inwestycyjnych z zakresu budowy/remontu chodników na terenie naszej Gminy mają przede wszystkim : a) czas i kolejność składanych w tych sprawach wniosków oraz b) możliwości realizacyjne w ramach środków gminnego budżetu i pozyskiwania na ten cel środków zewnętrznych. Proszę również wziąć pod uwagę, iż chodzi tutaj o chodniki wzdłuż głównych dróg, które na naszym terenie mają status dróg powiatowych.
Te wszystkie okoliczności powodują, że plan realizacji zadań z tego zakresu stanowią po kolei : 1) remont chodnika wzdłuż ul. Bielskiej (odcinek już zrealizowany, obecnie realizowana druga strona od Cieszyńskiej do Dworcowej, złożony wniosek o dofinansowanie na odcinku od wjazdu do Spółdzielni SAMOPOMOC do Firmy ŁUKOSZ), 2) budowa chodnika wraz ze ścieżką rowerową wzdłuż ul. Wyzwolenia, 3) budowa chodnika przy ul. Cieszyńskiej do ul. Jastrzębiej. W tym ostatnim przypadku w pierwszej kolejności konieczne będzie wykonanie dokumentacji.
Deklarowałam już i raz jeszcze to powtarzam, że do tematu budowy chodnika (w tym odwodnienia) wzdłuż ul. Wyzwolenia możemy i spróbujemy powrócić po wybudowaniu kanalizacji sanitarnej w tym rejonie Chybia. Przy zachowaniu w/podanej kolejności następnym zadaniem z zakresu chodników byłaby budowa chodnika wzdłuż ul. Cieszyńskiej w Mnichu.
Przypominam również, że Gmina realizuje zadania na podstawie zapisu w uchwale budżetowej na dany rok. Zgodnie z uchwałą Nr III/10/10 Rady Gminy Chybie z dnia 30 grudnia 2010r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Chybie, termin składania wniosków dotyczących realizacji zadań proponowanych do uwzględnienia w projekcie budżetu gminy na kolejny rok kalendarzowy upływa z dniem 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Wnioski mogą składać radni, komisje rady gminy, kluby radnych, organizacje społeczne działające na terenie gminy, rady sołeckie oraz mieszkańcy gminy.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-28, przez mieszkaniec bloku.
Witam serdecznie mam takie pytanie, w budynku przy ul.bielskiej40(hotel robotniczy)po wymianie stolarki okiennej okna te troszeczkę opadły i trudno się je domyka w wielu przypadkach trzeba je wręcz trochę podnieść aby je zamknąć, czy była by taka możliwość gdyż okna te są na gwarancji aby ktoś wyregulował te okna. Najlepiej jakaś osoba która montowała.
 
Dziękuję za zwrócenie uwagi na opisany w pytaniu problem. Wystąpiliśmy już do firmy, która wymieniała stolarkę okienną w tym budynku o przegląd gwarancyjny i w ślad za nim – niezbędne poprawki. Po uzgodnieniu ze wykonawcą terminu prac, w sposób zwyczajowo przyjęty poinformujemy o tym mieszkańców.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-27, przez mama
Chciałam zapytac o nasz plac zabaw.Czy ktos zajmuje sie jego czystoscia?Kosze na smieci pełne wszystko sie wysypuje ....piekna nowa zjezdzalnia jest tak brudna ze po zabawie dziecko jest czarne...w piasku pełno kapsli po piwie....moze mozna to jakos przemyslec.Chciałam rowniez zwrocic uwage na młodziez ktora przesiaduje na hustawkach ...wiem ze nie maja swojego miejsca...ale to nie miejsce dla panienek z gimnazjum hustajacych sie a małe dzieci patrza.Moze temat nalezy przedstawic w szkole?ale mimo wszystko najwazniejsza rzecza jest czystosc tego miejsca jak jeszcze bedzie padac to błoto dalej dzieci beda wnosic do zjezdzalni....mamy tylko jeden malutki plac zabaw moze da sie cos zrobic...???
 
Odpowiadając na zadane przez Panią pytania z 27 kwietnia i 8 maja b.r. uprzejmie informuję, iż piasek w piaskownicy zostanie wymieniony w ciągu najbliższych dwóch tygodni (termin wykonania roboty upływa 24.05.2013r.), kosze na śmieci będą opróżniane w miarę możliwości systematycznie.
Co do młodzieży gimnazjalnej, P. Dyrektor Gimnazjum w Chybiu zobowiązała się poruszyć temat podczas rozmów na lekcjach wychowawczych i apelu szkolnym; proszę jednak zwrócić uwagę na to, iż szkoła (dyrektor, nauczyciele) nie odpowiada za ucznia po zakończeniu zajęć, a sprawowanie opieki i wychowanie stanowi obowiązek rodziców tych młodych, lecz jeszcze niepełnoletnich ludzi.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-19, przez Ciekawy Bartek
Odpowiadając na Pani pytanie za wzór stawiam Gminę Czechowice-Dziedzice w której to firma wywozowa jest zobowiązana do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie worki/pojemniki na odpady segregowalne, odpowiednie pojemniki na odpady pozostałe po segrgacji i odpowiednie pojemniki na popiół. Informacja taka znajduje się na stronie urzędu miejskiego. Przesyłam link:
http://www.czechowice-dziedzice.pl/www_2.0/index.php?option=com_content&task=view&id=3198&Itemid=93
Dodatkowo informuję że opłata za wywóz wcale nie jest wiele wyższa niż w Chybiu.
Mam jeszcze jedno pytanie. W części gminy została wykonana kanalizacja. Kiedy mieszkańcy mają się do niej podłączyć? Jak będzie wyglądało podłączenie? Co z dopłatami do podłączeń które udało się gminie pozyskać, a na które mieszkańcy składali deklaracje? I co ze zrujnowanymi ulicami i spękanymi podjazdami do bram?
Pozdrawiam.
 
W odpowiedzi na zadane pytanie informuję i wyjaśniam, jak niżej.
Na terenie Gminy Chybie realizowana jest inwestycja pn. „Ochrona wód zbiornika wody pitnej dla aglomeracji Górnego Śląska poprzez budowę systemu oczyszczania ścieków sanitarnych w gminie Chybie” – etap I zadanie II, związana generalnie z budową kanalizacji w Sołectwie Chybie oraz niewielkich obszarach Frelichowa i Mnicha. Inwestycja ma zostać wykonana do 30.06.2014r.(termin końcowy). Podłączeniu do kanalizacji będą podlegały nieruchomości położone w danym obszarze zlewniowym, po stworzeniu możliwości podłączenia. O stworzeniu możliwości podłączenia będziemy na bieżąco informować mieszkańców z danego rejonu objętego inwestycją kanalizacyjną.
Co do tych nieruchomości, których właściciele podpisali z Gminą wstępne, warunkowe umowy dotyczące dofinansowania i gdzie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przyznał nam dofinansowanie – Gmina ogłosi przetarg na wybór wykonawcy przyłączy, a mieszkańcy, na podstawie kosztów wykonania indywidualnego przyłącza, będą rozliczali się z Gminą wg zestawienia 45% kosztów – dofinansowanie, 55% kosztów – wkład własny właściciela nieruchomości. Właściciele pozostałych nieruchomości z obszaru, gdzie zostanie wykonana kanalizacja (z możliwością podłączenia) zobowiązani będą wykonać przyłącza kanalizacyjne na własny koszt.
Wykonawca robót ma obowiązek odtworzenia dróg, w których prowadzona była kanalizacja oraz naprawienia szkód spowodowanych prowadzonymi robotami. W tych sprawach prosimy o kontakt bezpośrednio z wykonawcą lub inspektorami nadzoru (telefony kontaktowe podano na stronie internetowej www.chybie.pl jak również w prasie lokalnej)na albo też z tut. UG.
Temat zakupu pojemników w ramach opłaty śmieciowej uważam za wyczerpany.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-17, przez Mieszkanka
Mam bardzo wazne pytanie chodzi mi o przyjecia do przedszkola czy moze miec pani na to wplyw?mam 4dzieci i nie pracuje,moje 1dziecko chodzi do przedszkola a 2dzieci znow zapisalam po raz trzeci i boje sie ze znow sie nie dostana bo ja nie pracuje bo podobno 50dzieci jest odrzuconych.A dla przedszkola liczy sie ze rodzice pracuja nie patrza na to ile jest dzieci w rodzinie.Czy moze pani jakos pomóc.Wyniki sa dopiero 30 kwietnia.
 
Informuję, iż w każdej placówce znajduje się Regulamin Rekrutacji, zgodnie z którym przeprowadza się rekrutację dzieci do przedszkola.

W sytuacji, kiedy liczba dzieci zgłoszonych w czasie rekrutacji jest większa od liczby miejsc w przedszkolu, Dyrektor Przedszkola powołuje Komisję Rekrutacyjną, w skład której wchodzą:
a. Dyrektor Przedszkola – Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej,
b. Przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
c. Przedstawiciele Rady Rodziców – 3 osoby.
W pracach Komisji Rekrutacyjnej bierze udział przedstawiciel organu prowadzącego Przedszkole na prawach obserwatora.
Komisja Rekrutacyjna, przyjmując dzieci do przedszkola kieruje się kryteriami określonymi w prawie oświatowym:
a. do przedszkola w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci w wieku 5 i 6 lat, odbywające obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne,
b. dzieci niepełnosprawne,
c. dzieci matek lub ojców samotnie je wychowujących,
d. dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów,
e. dzieci z rodzin zastępczych,
f. dzieci obojga rodziców pracujących,
g. dzieci, które są zapisane na większą ilość godzin niż minimum programowe.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-17, przez Ciekawy
W związku z nowymi zasadami gospodarowania odpadami czy gmina Chybie nie mogła by wzorem innych sąsiednich gmin nakazać firmie która wygra przetarg na wywóz śmieci aby wyposażyła nieruchomości w odpowiednie pojemniki??
 
Odpowiadając na zadane pytanie wyjaśniam, jak niżej.

Podczas sesji RG Chybie w dniu 19 marca. b.r. w uchwale Nr XXIII/181/2013 Rady Gminy Chybie z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego
sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi wprowadzono kilka zmian, w tym m.in. taką, zgodnie z którą przedsiębiorca odbierający odpady komunalne w nowym systemie (od 1.07.2013r.) zostanie zobowiązany do wyposażenia nieruchomości w pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, w tym dostarczania worków. Oznacza to, że firma, która wygra przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych będzie dostarczała : w terenach zabudowy jednorodzinnej – worki na odpady segregowane, w terenach zabudowy wielomieszkaniowej (wspólnoty) – pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów.
Przejęcie przez gminę obowiązku wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane – kubły) wpłynęłoby niewątpliwie na wzrost kosztów obsługi systemu, a zatem musiałoby się przełożyć na wysokość stawki opłaty śmieciowej. Wyposażenie nieruchomości w taki pojemnik pozostaje zatem, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku, jednym z podstawowych obowiązków właściciela danej nieruchomości.
Nie wiem, które z gmin sąsiednich stawia Pan nam za wzór w tym zakresie; wiem natomiast, iż np. Gmina Strumień zamierza rozwiązać ten problem w taki sam sposób jak nasza gmina.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-04, przez mieszkaniec
Dzień dobry Pani Wójt. Czy Urząd ma kompetencje aby nakazać uporządkowanie terenu przy ul. Bielskiej przed budynkiem obok EMI Market, na przeciwko banku spółdzielczego? Jeśli to własność prywatna i ktoś nie chce aby tam parkować, to można postawić dwa słupki i rozwinąć taśmę... W samym sercu Chybia taka okropna sterta rupieci, to po prostu wstyd dla nas wszystkich, nie mówiąc o zagrożeniu! Dziwne,że dotąd jakiś przyjezdny nie wpakował się samochodem w tę nieoznakowaną pułapkę, albo dziecko wracające ze szkoły nie zrobiło sobie tam krzywdy. Skoro prawo miejscowe nakazuje np. odśnieżać chodnik przed posesją, to może i tutaj dałoby się coś zdziałać i  wpłynąć na właściciela nie urągając jednocześnie jego poczuciu prawa do prywatności? Pozdrawiam.
 
W odpowiedzi na zadane pytanie informuję, że zwróciłam się do właścicieli nieruchomości przy ul. Bielskiej Nr 66 w Chybiu z pisemnym apelem o możliwie niezwłoczne uporządkowanie terenu przed budynkiem, elewacji oraz dachu. W piśmie tym zaznaczyłam, że ew. zabezpieczenie ściany frontowej budynku przed podjeżdżaniem i stawianiem samochodów jest zapewne możliwe w sposób znacznie bardziej estetyczny, niż to miało miejsce do tej pory.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-31, przez matka trójki przedszkolaków
Witam,
Czy przewiduje Pani zniżki dla tych którzy do tej pory mięli podpisane umowy na wywóz śmieci i płaciły 15 zł/m-c /rodzina 3+/, a teraz będzie płacic 35 zł!!! Wiem, że w innych gminach za 4 osobę płacic się będzie 4 zł. Może nasza gmina też może dopomóc rodziną wielodzietnym i wprowadzic dopłaty do śmieci?
Pozdrawiam
 
W związku z tym, że udzielałam już odpowiedzi na niemal analogiczne pytania, proszę o zapoznanie się z odpowiedzią na pytanie zadane w dniu 19.03.2013r. przez internautę „Marcina Norymberczyka”.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-27, przez mieszkanka Chybia
Dzień dobry
Ponieważ każdy właściciel posesji będzie musiał rozwiązać obecną umowę tzw.śmieciową,mam pytanie czy gmina dysponuje jakimś wzorem(takim ogólnym)na rozwiązanie umowy dot.odbioru odpadów komulalnych.Czy trzeba się powołać na jakąś ustawę itp...
 
W odpowiedzi na zadane pytanie uprzejmie informuję, że na stronie internetowej www.chybie.pl w zakładce „Gospodarka odpadami” 14 marca b.r. został zamieszczony przykład pisma w sprawie wypowiedzenia umowy na odbiór odpadów komunalnych (także w formacie edytowalnym).
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-22, przez Mieszkaniec
Witam.
Doszły mnie słuchy,że w bliskiej przyszłości ma być wykonany remont samochodu strażackiego OSP Chybie tj. GCBA Jelcz. W związku z tym, jaka firma będzie wykonywać remont tego samochodu ??
 
Odpowiadając na zadane pytanie informuję, ze wykonawca prac remontowych ciężkiego samochodu pożarniczego OSP Chybie nie został jeszcze wybrany. Do 5-ciu firm wysłano zapytania ofertowe, oczekujemy na złożenie ofert.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-19, przez Marcin Norymberczyk
Szanowna Pani wójt,

czy gmina gmina wprowadzi ulgi w opłacie śmieciowej np. dla rodzin wielodzietnych?
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie umożliwia samorządom stosowanie ulg przy opłacie za odbiór odpadów.

Np. w Bielsku-Białej postanowiono, że o zniżkę ubiegać się będą mogły osoby uczestniczące w programie ˝Rodzina Plus˝ pod warunkiem jednak, że zadeklarują gromadzenie posegregowanych odpadów. Zgodnie z uchwałą, wysokość ulgi stanowi iloczyn kwoty 6,00 zł oraz liczby dzieci powyżej drugiego, które są wychowywane w danej rodzinie.
 
W odpowiedzi na zadane pytanie informuję, że sprawa wprowadzenia ulg w tzw. opłacie śmieciowej może zostać rozważona najwcześniej po rozstrzygnięciu przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Chybie.
Jest to istotne, gdyż dopiero wtedy można będzie ustalić czy przewidywane dochody z tytułu uiszczanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pokryją rzeczywiste koszty funkcjonowania systemu, a następnie oszacować koszt ewentualnego wprowadzenia ulg, o których Pan pisze, dla budżetu gminy.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-18, przez Mieszkaniec
Szanowni Państwo,

proszę o udzielenie szczegółowych zasad co do odbierania śmieci według nowej ustawy.
1. Czy gospodarstwo domowe ma obowiązek we własnym zakresie zakupić pojemniki na śmieci?
Pytam, ponieważ w Bielsku-Białej odbiorca śmieci będzie takowe zapewniał.
2. Jeśli każde godpodarstwo we własnym zakresie ma zapewnić pojemniki na śmieci znajdujące się na posesji, to jakie powinny spełniać parametry, może się okazać że pojemnik nie będzie dostosowany do sprzętu firmy odbierającej śmieci. Czy może wystarczą odpowiednie worki foliowe?

Z góry dziękuje za udzielenie informacji.
 
W odpowiedzi na zadane pytanie(a) uprzejmie wyjaśniam, iż większość interesujących Pana kwestii jest uregulowana w obowiązujących przepisach, czy to ogólnopolskich, czy też stanowiących tzw. prawo miejscowe. Obowiązki gmin i  właścicieli nieruchomości w zakresie zapewnienia utrzymania czystości i porządku określa przede wszystkim ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.). Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 tej ustawy to właściciele nieruchomości zostali zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Z kolei Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Chybie stanowi, iż Ilość i rodzaj pojemników powinny być dostosowane do ilości i rodzaju odpadów komunalnych powstających na nieruchomości, tak, aby nie nastąpił rozkład biologiczny zgromadzonych odpadów, czy też przepełnienie pojemników. Ponadto właściciele nieruchomości są zobowiązani w obrębie swojej nieruchomości do prowadzenia segregacji odpadów, mającej na celu wydzielenie z masy powstających odpadów, tych które nadają się do odzysku i podlegają selektywnej zbiórce.
W związku z powyższym oraz mając na względzie możliwość, jaką dała nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 25 stycznia b.r., podczas sesji RG Chybie, która odbędzie się 19 marca b.r. do jednej z uchwał z zakresu gminnego ustawodawstwa śmieciowego ma zostać wprowadzone postanowienie, zgodnie z którym przedsiębiorca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, w tym dostarczania worków. Wprowadzenie takiego zapisu ( a więc przejęcie obowiązku w tym zakresie przez gminę w ramach nowego systemu w zamian za uiszczaną przez właścicieli nieruchomości opłatę) ma na celu ułatwienie mieszkańcom gromadzenia odpadów w sposób selektywny. Należy to rozumieć w ten sposób, że przedsiębiorca będzie zobowiązany do :
a) w zabudowie jednorodzinnej – dostarczania worków,
b) w zabudowie wielorodzinnej – wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady segregowane.
Z uwagi na to, ze właściciele nieruchomości posiadają różne pojemniki na odpady zmieszane (kubły, kontenery) nie przewiduje się wprowadzania jakiejś formy standaryzacji, lecz zobowiązanie przedsiębiorcy do odbierania każdego rodzaju pojemników.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-09, przez Kujon
Witam serdecznie,
Z góry przepraszam, za to że wybiegnę trochę w przyszłość.
Chciałbym się dowiedzieć: kiedy w Chybiu odbędą się ŻABIONALIA 2013?
Będę bardzo wdzięczny Państwu jeżeli udzielicie odpowiedzi na moje pytanie. Z góry bardzo dziękuję.
 
Odpowiadając na zadane pytanie uprzejmie informuję, że tegoroczne Żabionalia odbędą się w dniach 22-23 czerwca.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-07, przez rodzic
Droga Pani Wójt,dowiedziałem się, że dzieci z gimnazjum w Chybiu znów muszą uczęszczać do szkoły po rekolekcjach,które odbywają się w kościele.Dzieci z Mnicha prawdopodobnie nie pójdą do szkoły iż jest ona oddalona w dużej odległości od kościoła.Jest to trochę niesprawiedliwe.Pogoda coraz piękniejsza więc dzieci mogły by w ten czas spędzać na podwórkach a i tak około od godziny 10, po rekolekcjach z lekcji jest małe co.Mogła by Pani coś z tym zrobić? Napewno rodzice jak i wszyskie dzieci byli by bardzo wdzięczni
 
W odpowiedzi na zadane pytanie wyjaśniam, jak niżej.
W trosce o bezpieczeństwo uczniów , od trzech lat Gimnazjum w Chybiu oraz Gimnazjum w Mnichu organizują zajęcia w szkole podczas dni wyznaczonych na rekolekcje wielkopostne. Terminy spotkań w kościele zostały ustalone z księdzem proboszczem Parafii Chrystusa Króla w Chybiu. W tym roku rekolekcje odbywają się w dniach 25, 26, 27 marca w godzinach od 8.00 do 9.15. Po ich zakończeniu uczniowie będą uczestniczyli w zajęciach szkolnych. Rodzice są informowani na piśmie o propozycji zagospodarowania czasu wolnego.
Ponadto informuję, iż w tych dniach nie planuje się prac pisemnych, ani też zadawania zadań domowych.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-28, przez zainteresowany
Pani Wójt chciałbym uprzejmie prosić o pomoc w zakresie ˝gospodarki odpadami˝. Dostałem właśnie deklarację. Wprawdzie jestem właścicielem, ale w jednym domu mieszkaja dwie oddzielne rodziny. Chcielibyśmy osobno rozliczac oplaty za śmieci. Chciałbym zapytac, czy istnieje mozliwość, aby złozyć dwie deklaracje - jedną wypełnila by rodzina, jako waściciele, a drugą - druga rodzina jako użytkownicy ? Każda z rodzin miałaby podpiaaną umowę, swoje pojemniki, itd. Myślę, że opisany problem dotyczy wielu domów, tak zwanych wielorodzinnych. Bardzo proszę o pomoc, odpowiedz.
 
Odpowiadając na zadane przez Pana pytanie, po wnikliwym przeanalizowaniu sprawy, uprzejmie wyjaśniam, jak niżej.
Ze zrozumieniem przyjmuję wyrażaną przez Pana troskę w sprawie tzw. opłaty „śmieciowej” i rozliczeń w tym zakresie w relacjach pomiędzy dwiema lub więcej rodzinami zamieszkującymi na jednej nieruchomości. Zapewne ma Pan również rację co do tego, że problem ten na terenie naszej gminy nie będzie problemem jednostkowym.
Na początek muszę jednak równocześnie zaznaczyć, że organy władzy publicznej (a takim w tym przypadku jest wójt gminy) winny działać na podstawie i w granicach obowiązującego prawa. Podstawowym aktem prawnym obowiązującym w tej dziedzinie jest ustawa z dnia 3 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz.391 ze zm.). Przywołana ustawa nakłada szereg obowiązków z jednej strony na Gminę (z podstawowym - zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy), z drugiej zaś strony – na właścicieli nieruchomości. To właściciel nieruchomości zamieszkałej jest zobowiązany :
- ponosić na rzecz gminy, na terenie której jest położona jego nieruchomość, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- złożyć do wójta (burmistrza/prezydenta miasta) deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg wzoru określonego przez radę gminy.
W razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, wójt (burmistrz/prezydent miasta) określi, w drodze decyzji, wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku określa ponadto, kogo należy rozumieć jako właściciela nieruchomości. Do kręgu podmiotów tak traktowanych ustawodawca zaliczył także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Jedynie w przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.
Omówione przepisy – za wyjątkiem wymienionych wyżej przypadków, które nie dotyczą sytuacji opisanej przez pytającego - wskazują na to, że właściciel nieruchomości zamieszkałej jest jedynym podmiotem, który w sprawach związanych z opłatą „śmieciową” pozostaje w relacji z gminą. Oznacza to , że tylko właściciel nieruchomości (sam lub ew. działając poprzez pełnomocnika) może złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a z jednej nieruchomości powinna do urzędu wpłynąć tylko jedna deklaracja.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-19, przez simon
Witam
Z tego co zauważyłem na terenie cukrowni działają ostatnio 3 do 4 firmy. Czy można uzyskać informacje jakie to firmy? Czy można uzyskać jakieś dane kontaktowe do tych firm? Szczerze szukam pracy i zastanawiam się czy któraś z nich nie będzie przyjmować pracowników? Wie Pani coś na ten temat?
 
W odpowiedzi na zadane pytanie, poniżej podaję zestawienie firm, które działają na terenie b. Cukrowni w Chybiu (lub użytkują ten teren) wraz z numerami telefonów kontaktowych:

SGTECH tel. 728413180
MGWIRES tel. 664338112
PRALNIA tel. 535992177
STALSORT tel. 784604847
ELTAR tel. 662408264
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-16, przez Krzysztof Jelonek
Witam,

proszę o informacje jakie zasady będą obowiązywać w przypadku odbioru śmieci segregowanych od 07.01.2013.
Czy dane gospodorastwo będzie zobowiązane do zakupu odpowiednich pojemników na śmieci? Jeśli tak, to ile (na jakiego rodzaje śmieci)? Jak egzekwowane będą przypadki odbioru śmieci niesegregowanych w przypadku deklaracji na odbiór segregowanych?
 
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma rozpocząć funkcjonowanie z dniem 1.07.2013r. Podstawowe informacje na ten temat każda osoba zainteresowana może znaleźć na stronie internetowej www.chybie.pl w zakładce „Gospodarka odpadami”.
Odpowiadając na pytania szczegółowe – wyjaśniam, jak niżej.
1) Pojemniki na odpady
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.) określa obowiązki różnych podmiotów, w tym właścicieli nieruchomości, w zakresie zapewnienia utrzymania czystości i porządku. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 tej ustawy to właściciele nieruchomości zostali zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
Ilość i rodzaj pojemników powinny być dostosowane do ilości i rodzaju odpadów komunalnych powstających na nieruchomości, tak, aby nie nastąpił rozkład biologiczny zgromadzonych odpadów, czy też przepełnienie pojemników.
Właściciele nieruchomości są zobowiązani w obrębie swojej nieruchomości do prowadzenia segregacji odpadów, mającej na celu wydzielenie z masy powstających odpadów, tych które nadają się do odzysku i podlegają selektywnej zbiórce tj.: - szkła, - tworzyw sztucznych; - metali, - papier i tektury, - opakowań wielomateriałowych, - odpadów kuchennych ulegających biodegradacji, - odpadów zielonych, - meble i inne odpadów wielkogabarytowe, - odpadów budowlanych i rozbiórkowych, - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, - przeterminowanych leków i chemikali, - zużytych baterie, - zużytych akumulatorów, - zużytych opon.
W związku z powyższym oraz biorąc pod uwagę, iż niektóre rodzaje odpadów będą podlegały czy to kompostowaniu (odpady zielone), czy też oddawaniu do odpowiednich punktów odbioru lub w trakcie akcji ich zbierania raz do roku (meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie, zużyte akumulatory, zużyte opony), czy też wreszcie będą odrębnie odbierane z nieruchomości (odpady budowlane i rozbiórkowe), na nieruchomości niezbędny jest pojemnik/i na komunalne odpady zmieszane oraz pojemniki/worki na segregowane odpady komunalne - szkło, tworzywa sztuczne, metale, papier i tekturę, opakowania wielomateriałowe, odpady kuchenne ulegające biodegradacji.
W gminnym uchwałodawstwie śmieciowym ustalono ponadto, że wszystkie pojemniki na odpady komunalne powinny posiadać identyfikatory dostarczone przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, na podstawie których można będzie określić nieruchomość, z której pochodzą.
2) Segregacja zadeklarowana przy braku segregacji rzeczywistej
Obowiązujący gminny Regulamin utrzymania czystości i porządku zabrania umieszczania wymieszanych odpadów komunalnych w pojemnikach, w tym w workach do gromadzenia segregowanych odpadów.
Ustawodawca w art. 9f cyt. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku przewidział postępowanie na wypadek niesegregowania lub niewłaściwego segregowania odpadów komunalnych - w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. W tym przypadku gmina zmuszona będzie przeprowadzić stosowne postępowanie wobec takiego właściciela nieruchomości.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-13, przez Zatroskany
1. Dziękuję za odpowiedź na pytanie zadane dnia 2013-02-08.
2. Rozumiem, że urząd wystąpi ze wspomnianą inicjatywą pomocy/ ulg we właściwym terminie.
3. Czy rozważana jest ewentualna inna pomoc - skoro tu przepisy nie pozwalają, by uchwalić inne ułatwienia rodzinom wielodzietnym w gminie przy tak rosnących kosztach, np. obniżka podatku gminnego?
Pozdrawiam.
 
W nawiązaniu do zadanych pytań uprzejmie wyjaśniam.
Na pytanie zadane w dniu 8.02.2013r. udzieliłam już odpowiedzi.
W sprawie innych form pomocy dla rodzin wielodzietnych wypowiadałam się już odpowiadając na pytanie zadane w dniu 4.10.2012r. przez „Rodzina 4+”. Podtrzymuję to, co wówczas napisałam. Co do podatków gminnych: po pierwsze jesteśmy w trakcie roku budżetowego, a nie zmienia się reguł „w trakcie gry”; po drugie obowiązujące przepisy nie dają możliwości wprowadzania ulg podmiotowych.
 
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-13, przez mieszkanka
Witam, Czy w zwiazku z ustawa smieciowa powstanie wiecej koszy na smieci wzdluz glownych ulic i miejsc bardziej natezonych przez przechodniow? Nie raz mozna zauwazyc nieprzyjemny widok koszy, ktore sa przepelnione i wypadaja na trawnik czy tez ulice?

Chcialabym sie dowiedziec, poniewaz nigdzie nie umiem znalezc w ustawie jaka jest dozwolona ilosc wlasnych kublow w okresie grzewczym dla rodzin 3os. 4os. i wiecej os. ?
 
Dziękuję za wyrażoną przez Panią „mieszkankę” troskę, jednakże uważam, że ilość koszy na śmieci w miejscach publicznych jest adekwatna w stosunku do potrzeb.
Co do drugiej kwestii w lokalnym prawodawstwie śmieciowym przesądzono o tym, iż od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (bezpośrednio z nieruchomości) odpady komunalne będą odbierane w każdej ilości. Ponadto ustalono częstotliwość odbioru - zmieszane odpady komunalne w zabudowie jednorodzinnej będą odbierane dwa razy w miesiącu, w tym żużel i popiół w sezonie grzewczym /od 15 października danego roku do 15 kwietnia roku następnego/ w pojemnikach na odpady komunalne z taką samą częstotliwością.
 
 

 

 

 

 

Serdecznie witamy
na oficjalnej
stronie internetowej
Gminy Chybie

Zegar
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
sobota, 25 października 2014
298 dzień roku
pn wt śr czw pt so nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
imieniny
Ingi, Maurycego, Sambora
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
- dopisz - wypisz
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Gmina Chybie, ul. Bielska 78, 43-520 Chybie, pow. cieszyński, woj. śląskie
tel.: +48 338561096, fax: +48 338545055, email: sekretariat@chybie.pl, http://www.chybie.pl

Copyright (c) 2010 URZĄD GMINY W CHYBIU i jego licencjodawców. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 projekt i hosting: INTERmedi@   |   zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x